Слобода приступа информацијама Слобода приступа информацијама је conditio sine qua non демократског процеса и представља уставну категорију која се појављује као самостално право, односно као саставни дио права на слободно изражавање утврђено чланом 10. ЕКЉП-а. Ово право је основно демократско право грађана и веома важно средство у обезбјеђивању владавине права и доброг управљања. Приступ информацијама омогућава грађанима контролу својих изабраних представника и штити од злоупотребе, али такође омогућава партиципацију грађана у одређивању приоритета власти и веже се за концепт добре владе, што подразумијева отворену владу која функционише на принципима ефикасности, транспарентности и законитости. С циљем обезбјеђивања остваривања концепта добре владе, владине институције су обавезне да обезбиједе јавност свог рада на начин да благовремено и опширно информишу јавност о својим активностима, одговоре на потребе грађана, обезбиједе приступачност и транспарентност. Право на приступ информацијама укључује приступ корисника информацијама, односно доступност информација, те право на даље ширење доступних информација. Оно што се посебно мора истаћи је да право на приступ информацијама није “против” власти, већ за “грађане” и за “власт”. Слобода приступа информацијама је као таква прописано у бројним међународним документима, укључујући: Универзалну декларацију о људским правима Уједињених нација (члан 19); Пакт о грађанским и политичким правима Уједињених нација (члан 19); Европску конвенцију за заштиту људских права и основних слобода (члан 10); Препоруке Савјета Европе; Архуску конвенцију и др. Босна и Херцеговина, као демократска земља која тежи ка чланству у Европској унији, прва је држава у региону која је 2000. године добила Закон о слободи приступа информацијама (ЗоСПИ), прво на државном нивоу, а затим 2001. године и у оба ентитета. Према наведеним законима, Институција омбудсмена ће обављати своје функције у складу са својим мандатом и одговорностима, како је то утврђено чланом II, став 1. Устава БиХ и Анексом 6 Општег оквирног споразума за миру БиХ, као и у складу са свим касније донесеним прописима, којима се регулишу њена надлежност и одговорности. У обављању своје функције, Институција омбудсмена може између осталог: разматрати сачињавање и достављање информација, као што су водичи и опште препоруке за олакшавање спровођења и примјене ЗоСПИ-ја укључити у годишњи извјештај посебан дио који се односи на активности везано за спровођење ЗоСПИ-ја, предлагати свим надлежним министарствима унутар БиХ упутства за примјену ЗоСПИ-ја. С циљем реализације своје надлежности утврђене ЗоСПИ-јем, Институција омбудсмена је успоставила механизам праћења стања у овој области на начин да прати извршење обавеза јавног органа утврђених ЗоСПИ-јем, те поступа по жалбама које странке упућују Институцији омбудсмена. Важни линкови Канцеларијски дани Институције омбудсмена Covid-19 и ефекат на људска права LYRA On-Line платформа за пријаву дискриминације Слобода приступа информацијама Сарадња са НВО Декларација из Маракеша, 12.10.2018.г. Стратегија дјеловања институције Омбудсмена за људска права БиХ за период 2016. – 2021. Средњорочни план рада 2021.-2023.г. Годишњи финансијски извјештај за 2019.г. Годишњи финансијски извјештај за 2018.г. Годишњи финансијски извјештај за 2017.г. Годишњи финансијски извјештај за 2016.г. Годишњи финансијски извјештај за 2015.г. Приручник за поступање омбудсмана за људска права Босне и Херцеговине у предметима дискриминације Смјернице за испуњавање обрасца жалбе из области дискриминације Представка Европском суду за људска права - упутство Пут којим пролази представка пред Европским судом за људска права Архива новости Штитимо права физичких и правних лица у складу са Уставом БиХ и међународним споразумима који се налазе у додатку Устава...Омбудсмени БиХ Активности ОмбудсменаНаставак и јачање сарадње Омбудсмeна Босне и Херцеговине и Омбудсмана за дјецу Републике СрпскеОмбудсмени Босне и Херцеговине на тематској сједници Заједничке комисије за људска права ПСБиХ "Људска права жена у Босни и Херцеговини"Омбудсменка др Јасминка Џумхур на сједници Одбора за енергетику, рударство и индустрију Представничког дома Парламента Федерације Босне и ХерцеговинеОмбудсмени Босне и Херцеговине одржали радни састанак са господином Сашом ЈанковићемОмбудсменка др Јасминка Џумхур разговарала са министрицом правде Кантона Сарајево Лејлом БрчићОмбудсменка др Јасминка Џумхур на састанку Управног одбора пројекта „Промоција различитости и једнакости у Босни и Херцеговини“Архива активности Тематски документиВодич Институције омбудсмена БиХ у поступку остваривања права на приступ информацијамаОбразац за приступ информацијама Институције омбудсмена БиХИндекс регистар информација Институције омбудсмена БиХЗакон о слободи приступа информацијама БиХ - Сл.гл.БиХ 28/2000Измјене и допуне Закона о слободи приступа информацијама БиХ - Сл.гл.БиХ 45/2006Измјене и допуне Закона о слободи приступа информацијама БиХ - Сл.гл.БиХ 102/2009Измјене и допуне Закона о слободи приступа информацијама БиХ - Сл.гл.БиХ 62/2011 Измјене и допуне Закона о слободи приступа информацијама БиХ - Сл.гл.БиХ 100/2013Закон о слободи приступа информацијама РС - Сл.гл.РС 20/2001Закон о слободи приступа информацијама ФБиХ- Сл.гл.ФБиХ 32/2001Измјене и допуне Закона о слободи приступа информацијама ФБиХ - Сл.гл.ФБиХ 48/2011Упутство за провођење Закона о слободи приступа информацијама БиХ у Брчко Дистрикту - Сл.гл.БД-БиХ 26/2004 Актуелне публикације Специјални извјештај о положају жртава насиља у породици у Кантону 10, септембар 2020. годинеП-176/20 - Препорука везано за доступност закона и других општих правних аката на свим нивоима законодавне власти у Босни и ХерцеговиниП-136/20 - Означавање коверти у поштанском саобраћају везано за Covid-19СИ о заступљености конститутивних народа и осталих у институцијама, управним организацијама и регулаторним тијелима БиХ,ФБиХ,РС,БД БиХ и кантонима ФБиХ са изузетком полицијско-безбједносних структура