Sloboda pristupa informacijama Sloboda pristupa informacijama je conditio sine qua non demokratskog procesa i predstavlja ustavnu kategoriju koje se pojavljuje kao samostalno pravo, odnosno kao sastavni dio prava na slobodno izražavanje utvrđeno članom 10. EKLJP-a. Ovo je osnovno demokratsko pravo građana i veoma važno sredstvo u obezbjeđivanju vladavine prava i dobrog upravljanja. Pristup informacijama omogućuje građanima kontrolu svojih izabranih predstavnika i štiti od zloupotrebe, ali omogućuje i participaciju građana u određivanju prioriteta vlasti i veže se za koncept dobre vlade, što podrazumijeva otvorenu vladu koja funkcionira na principima efikasnosti, transparentnosti i zakonitosti. S ciljem osiguranja ostvarivanja koncepta dobre vlade, vladine institucije obavezne su osigurati javnost svog rada na način da pravodobno i opširno informiraju javnost o svojim aktivnostima, odgovore na potrebe građana, osiguraju pristupačnost i transparentnost. Pravo na pristup informacijama uključuje pristup korisnika informacijama, odnosno dostupnost informacija, te pravo na daljnje širenje dostupnih informacija. Ono što se posebno mora istaći je da pravo na pristup informacijama nije “protiv” vlasti, već za “građane” i za “vlast”. Sloboda pristupa informacijama je kao takvo propisano u brojnim međunarodnim dokumentima, uključujući: Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima Ujedinjenih naroda (član 19.); Pakt o građanskim i političkim pravima Ujedinjenih naroda (član 19.); Evropsku konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda (član 10.); Preporuke Vijeća Evrope; Arhušku konvenciju i dr. Bosna i Hercegovina kao demokratska zemlja koja teži ka članstvu u Evropskoj uniji prva je država u regiji koja je 2000. godine dobila Zakon o slobodi pristupa informacijama (ZoSPI), prvo na državnom nivou, a zatim 2001. godine i u oba entiteta. Prema navedenim zakonima, ombudsmen će obavljati svoje funkcije u skladu sa svojim mandatom i odgovornostima, kako je to utvrđeno članom II., stav 1. Ustava BiH i Aneksom 6. Općega okvirnog sporazuma za mir u BiH, kao i u skladu sa svim kasnije donesenim propisima, koji reguliraju njegovu nadležnost i odgovornosti. U obavljanju svoje funkcije, ombudsmen, između ostalog, može: razmatrati sačinjavanje i dostavljanje informacija, kao što su vodiči i opće preporuke za olakšavanje provođenja i primjenu ZoSPI-ja, uključiti u godišnji izvještaj poseban dio koji se odnosi na aktivnosti vezano za provođenje ZoSPI-ja, te predlagati svim nadležnim ministarstvima u BiH uputstava za primjenu ZoSPI-ja. S ciljem realizacije svoje nadležnosti utvrđene ZoSPI-jem, Institucija ombudsmena uspostavila je mehanizam za praćenje stanja u ovoj oblasti na način da prati izvršenje obaveza javnog organa utvđene ZoSPI-jem, te postupa po žalbama koje joj stranke upućuju. Važni linkovi Uredovni dani Institucije ombudsmena Covid-19 i efekat na ljudska prava LYRA On-Line platforma za prijavu diskriminacije Sloboda pristupa informacijama Saradnja sa NVO Deklaracija iz Marakeša, 12.10.2018.g. Strategija djelovanja institucije Ombudsmena za ljudska prava BiH za period 2016. – 2021. Srednjoročni plan rada 2021.-2023.g. Godišnji finansijski izvještaj za 2019.g. Godišnji finansijski izvještaj za 2018.g. Godišnji finansijski izvještaj za 2017.g. Godišnji finansijski izvještaj za 2016.g. Godišnji finansijski izvještaj za 2015.g. Priručnik za postupanje ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine u predmetima diskriminacije Smjernice za ispunjavanje obrasca žalbe iz oblasti diskriminacije Predstavka Europskom sudu za ljudska prava - uputstvo Put kojim prolazi predstavka pred Evropskim sudom za ljudska prava Arhiva novosti Štitimo prava fizičkih i pravnih lica u skladu sa Ustavom BiH i međunarodnim sporazumima koji se nalaze u dodatku Ustava...Ombudsmeni BiH Aktivnosti OmbudsmenaNastavak i jačanje saradnje Ombudsmena Bosne i Hercegovine i Ombudsmana za djecu Republike SrpskeOmbudsmeni Bosne i Hercegovine na tematskoj sjednici Zajedničke komisije za ljudska prava PSBiH "Ljudska prava žena u Bosni i Hercegovini"Ombudsmenka dr. Jasminka Džumhur na sjednici Odbora za energetiku, rudarstvo i industriju Predstavničkog doma Parlamenta Federacije Bosne i HercegovineOmbudsmeni Bosne i Hercegovine održali radni sastanak sa gospodinom Sašom JankovićemOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur razgovarala sa ministricom pravde Kantona Sarajevo Lejlom BrčićOmbudsmenka dr. Jasminka Džumhur na sastanku Upravnog odbora projekta „Promocija različitosti i jednakosti u Bosni i Hercegovini“Arhiva aktivnosti Tematski dokumentiVodič Institucije ombudsmena BiH u postupku ostvarivanja prava na pristup informacijamaObrazac za pristup informacijama Institucije ombudsmena BiHIndeks registar informacija Institucije ombudsmena BiHZakon o slobodi pristupa informacijama BiH - Sl.gl.BiH 28/2000Izmjene i dopune Zakona o slobodi pristupa informacijama BiH - Sl.gl.BiH 45/2006Izmjene i dopune Zakona o slobodi pristupa informacijama BiH - Sl.gl.BiH 102/2009Izmjene i dopune Zakona o slobodi pristupa informacijama BiH - Sl.gl.BiH 62/2011Izmjene i dopune Zakona o slobodi pristupa informacijama BiH - Sl.gl.BiH 100/2013Zakon o slobodi pristupa informacijama RS - Sl.gl.RS 20/2001Zakon o slobodi pristupa informacijama FBiH - Sl.gl.FBiH 32/2001Izmjene i dopune Zakona o slobodi pristupa informacijama FBiH - Sl.gl.FBiH 48/2011Uputstvo za provođenje Zakona o slobodi pristupa informacijama BiH u Brčko Distriktu - Sl.gl.BD-BiH 26/2004 Aktuelne publikacije Specijalni izvještaj o položaju žrtava nasilja u porodici u Kantonu 10, septembar 2020. godineP-176/20 - Preporuka vezano za dostupnost zakona i drugih opštih pravnih akata na svim nivoima zakonodavne vlasti u Bosni i HercegoviniP-136/20 - Označavanje koverti u poštanskom saobraćaju vezano za Covid-19SI o zastupljenosti konstitutivnih naroda i ostalih u institucijama, upravnim organizacijama i regulatornim tijelima BiH,FBiH,RS,BD BiH i kantonima FBiH sa izuzetkom policijsko-sigurnosnih struktura