Saopštenje za javnost | 23.01.2023 Preporuka direktoru JU Centra za socijalni rad Travnik Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine Institucija ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine je zaprimila žalbu A.H. Iz žalbenih navoda evidentno je da podnositelj žalbe smatra da je bio izložen nezakonitom, nepravilnom i nepravednom postupanju prilikom provođenja konkursne procedure po Konkursu za prijem zaposlenika u radni odnos na neodređeno vrijeme u JU Centar za socijalni rad Travnik, raspisanom radi popune radnog mjesta Referenta za administrativne i poslove statistike. Žalitelj u žalbi navodi da, osim činjenice da je ostvario najveći broj bodova nakon provedenog pismenog testiranja i intervjua, ima pravo na prioritetno zapošljavanje budući da se u prijavi na konkurs pozvao na prednost i dostavio neophodne dokaze (uvjerenje o ratnom stažu oca i uvjerenje o osobnoj nezaposlenosti, kako je i propisano odredbama čl. 12. st. 1. i 2. Uredbe o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u SBK („Službene novine SBK“, broj: 7/19, 9/19, i 1/21). Žalitelj je istaknuo i činjenicu da rezultati testiranja kandidata, kako su predočeni na Listi uspješnih kandidata nisu sasvim jasni i transparentni, jer iz bodovne rang-liste nije vidljivo koliko bodova su kandidati ostvarili na pismenom testu, a koliko na intervjuu, niti je vidljivo koliki je prag prolaznosti propisan za pismeni test i intervju (uobičajeni prag na sličnim konkursima iznosi 60% ili 70% od ukupnog broja bodova), pa se usljed tog proceduralno-formalnog propusta konkursne komisije opravdano može posumnjati da je primljeni kandidat uopće zadovoljio na pismenom testu, odnosno da je osvojenim brojem bodova prešao prag prolaznosti. Ombudsmeni za ljudska prava Bosne i Hercegovine stava su da je u svim profesijama nužno osigurati da se proces prijema u radni odnos odvija na transparentan i otvoren način, uz osiguravanje prijema najkvalitetnijeg kandidata nakon provođenja konkursne procedure. U ovom konkretnom slučaju, osim činjenice da je žalitelj imao najveći ostvareni broj bodova nakon pismenog testiranja i provedenog intervjua, također je imao i pravo proiriteta na zapošljavanje pod jednakim uvjetima kao dijete branitelja. Kriterijima bodovanja kandidata koje je donijela Komisija za provođenje javnog oglasa je dodijeljeno pravo prioriteta djeci branitelja, odnosno kategorijama koje po posebnim propisima imaju pravo prioriteta na način da su to pravo bodovali sa vrijednost boda 1 bod na navedeno pravo. Navedeno bodovanje nije u skladu sa Uredbom o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u Srednjobosanskom kantonu, koja se ima tumačiti na način da ukoliko kandidati na testiranju imaju isti broj bodova, kandidatu koji ima pravo na prioritetno zapošljavanje pod određenim uvjetima se dodjeljuje prednost u odnosu na kandidata koji nema pravo na prioritetno zapošljavanje pod određenim uvjetima. Ombudsmani za ljudska prava Bosne i Hercegovine su također stava da sve odluke koje poslodavac donosi u tokom prijema u radni odnos, pogotovo odluka o samom prijemu trebaju biti obrazložene na način da se jasno vidi zašto je pojednini kandidat izabran, te trebaju sadržavati pouku o pravnom lijeku u skladu sa pozitivnim pravnim propisima, a sve kako bi osobe nezadovoljne odlukom mogle ostvarivati svoja prava u daljnjem postupku. Nakon provedenog postupka istraživanja, te izjašnjenja odgovorne strane, Ombudsmeni BiH su, direktoru JU Centra za socijalni rad Travnik uputili preporuku broj: P-314/22 sljedećeg sadržaja: 1. Da odmah poništi Odluku o prijemu u radni odnos broj 01-530-233-12/22 od 09.09.2022.g., te u skladu sa Uredbom o postupku prijema u radni odnos u javnom sektoru u Srednjobosanskom kantonu i uvažavajući stavove Ombudsmana iznesene u ovoj preporuci, donese novu odluku o prijemu u radni odnos; 2. Proces prijema u radni odnos ubuduće vodi na otvoren i transparentan način, te da obavijesti o prijemu kandidata, pored ostalih elemenata, sadržavaju i pouku o pravnom lijeku, kako bi žalitelj mogao ostvariti pravo na korištenje pravnog lijeka Važni linkovi Saradnja sa NVO Uredovni dani Institucije ombudsmena Sporazumi Institucije Ombudsmena BiH sa drugim institucijama ombudmana Covid-19 i efekat na ljudska prava Sloboda pristupa informacijama Deklaracija iz Marakeša, 12.10.2018.g. Strategija djelovanja institucije Ombudsmena za ljudska prava BiH za period 2023. – 2028. Srednjoročni plan rada 2024.-2026.g. Priručnik za postupanje ombudsmena za ljudska prava Bosne i Hercegovine u predmetima diskriminacije Smjernice za ispunjavanje obrasca žalbe iz oblasti diskriminacije Predstavka Europskom sudu za ljudska prava - uputstvo Put kojim prolazi predstavka pred Evropskim sudom za ljudska prava Arhiva novosti Štitimo prava fizičkih i pravnih lica u skladu sa Ustavom BiH i međunarodnim sporazumima koji se nalaze u dodatku Ustava...Ombudsmeni BiH Aktivnosti OmbudsmenaOmbudsmenka Nives Jukić na Gala koncertu povodom obilježavanja Dana Evrope 2024.Ombudsmen dr. Nevenko Vranješ učesnik panel diskusije o garanciji lokalne autonomije u Federaciji Bosne i Hercegovine Ombudsmenka Nives Jukić na konsultativnom sastanku OHCHR-a o UPR-uOmbudsmenka dr Jasminka Džumhur na prijemu Ambasade Kraljevine Nizozemske u BiHOmbudsmen dr Nevenko Vranješ učesnik Okruglog stola “Pravni problemi u vezi sa ugovorima o (sub)specijalizaciji u oblasti medicine”Ombudsmenka dr. Jasminka Džumhur na predavanju za predstavnike porodica nestalih osoba i organizacija civilnog društva iz UkrajineArhiva aktivnosti Aktuelne publikacije Specijalni izvještaj o maloljetničkim brakovima u Bosni i Hercegovini, januar 2024.g.Univerzalni periodični pregled stanja ljudskih prava u Bosni i Hercegovini - IV ciklus, mart 2024.g.Specijalni izvještaj o zbrinjavanju djece bez roditeljskog staranja s posebnim fokusom na stanje u ustanovama, septembar 2023.g.Godišnji izvještaj o rezultatima aktivnosti institucije Ombudsmena za ljudska prava BiH za 2022.g.